یزدفردا "نشست خبري اعلام کانديداتوري سيد محمد خاتمي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري دهم با حاشيه‌هايي همراه بود.

اين نشست خبري با خبرنگاران خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها پس از نماز مغرب و عشاء در دفتر مجمع روحانيون مبارز واقع در بلوار کاوه تهران آغاز شد.

محل برگزاري نشست مجاور نمازخانه بود که اين امر موجب شده بود عکاسان و فيلمبرداران براي تهيه تصوير از نمازجماعتي که خاتمي هم در آن حضور داشت، در اين محل ازدحام کنند.

حدود 50 خبرنگار و عکاس اين نشست خبري را از نزديک پوشش دادند.

در ابتداي اين برنامه، مجيد انصاري از اعضاء شوراي مرکزي مجمع روحانيون مبارز، به افتتاح سايت مجمع اشاره کرد و در ادامه از خاتمي خواست با اعلام کانديداتوري خود، عيدي بدهد.

خاتمي که برخلاف برنامه‌هاي اخير خود با عباي سياه رنگ در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، در ابتداي سخنانش به تمجيد از مجمع روحانيون مبارز به عنوان يک تشکل روحاني روشنفکر پرداخت.

رئيس جمهور سابق، پس از بيان مقدمه‌اي کوتاه کانديداتوري خود در انتخابات رياست جمهوري دهم را اعلام کرد.

موسوي بجنوردي، موسوي‌خوئيني‌ها، انصاري، موسوي لاري، صدوقي، کيان‌ارثي، ابطحي و تعداد ديگري از اعضاء مجمع روحانيون خاتمي را در اين نشست همراهي مي‌کردند.

خاتمي پس از پايان سخنان خود تريبون را ترک کرد و پس از قرار گرفتن در حلقه خبرنگاران به هيچ‌يک از سؤالات پاسخ نداد.

وي با حائل قرار دادن ويلچر يکي از جانبازان حاضر در نشست قصد باز کردن راه براي خروج از اتاق کنفرانس را داشت که سرانجام با تلاش محافظان، از درب پشت خارج شد.

خاتمي در واکنش به سؤال خبرنگار برنا مبني بر اينکه گويا تعارف کانديداتوري ميان شما و مهندس موسوي به تعارض و جنگ قدرت تبديل شده است و آيا فکر مي‌کنيد موسوي انصراف خواهد داد، تنها لبخند زد.

وي به سؤال ديگر خبرنگار برنا درخصوص اينکه آيا اختيارات رئيس‌جمهور نسبت به 4 سال قبل تغييري کرده است که قصد کانديداتوري مجدد را داريد، نيز پاسخ نداد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا